„ALTERNATÍV AUTÓZÁS”

Sajtóanyag

Budapest is zöld utat kíván adni az alternatív autóknak. Az Európai Mobilitási Hét „Ésszerű Autóhasználat Napján” (2010. szeptember 21.) a jövő alternatív autóival ismerkedhettek a budapestiek a Nyugati téri kiállításon és a különleges autók felvonulásán. Növekszik a hibrid autók száma a fővárosban. Budapesten a „Széchenyi Futam”.

Budapest Főváros Önkormányzata Főpolgármesteri Hivatal sajtótájékoztatót tartott 2010. szeptember 21-én az „Ésszerű Autóhasználat – Alternatív Autózás Napján rendezett különleges autó-show alkalmából. Gonczlik Tamás ügyosztályvezető (Környezetgazdálkodási és Energetikai Ügyosztály) elmondta, hogy Európa más világvárosaiban parkolási díj, behajtási –„dugódíj” kedvezményben részesülnek azok, akik a környezetet kevésbé terhelő, úgynevezett „tiszta üzemű” autókat választják. Budapest Főváros is vizsgálja kedvezmények adásának lehetőségét a környezetbarát autókat választóknak. Az Európai Unió előírta a közlekedési eredetű károsanyag kibocsátás csökkentését, amiben Magyarországnak is szerepet kell vállalnia. A Mobilitási Hét „Közlekedj okosabban, élj egészségesebben!” jelmondata jegyében a kis szennyezésű, alacsony fogyasztású járművek megismerését teszi lehetővé a Főváros a bemutatóval.

A kiállításon megismerhető a legújabb „hibridüzemű”, Plug-in autómodell: szinte zajtalan a belvárosban akkumulátorral hajtott villanymotorral suhanó hibrid autó, amelynek károsanyag kibocsátása éppen a sűrűn lakott övezetben nullához közelít.

Mi a „zöld autózás?”A személygépkocsik kiválasztásakor az egyik legfontosabb környezetvédelmi szempont a károsanyag kibocsátás és CO2 csökkentése, továbbá a környezetbarát, megújuló energiaforrások használata, nem csupán az üzemeltetés során, hanem az üzemanyagok előállítása során is.

Egy felmérés szerint  míg  a japánok 35%-a, pl. az angolok alig 3-4%-a ismeri a hibrid-autókat, (a magyarok még ennyire sem) ezért érdemes elmondani, mi a hibrid autó, miért „zöld autó” pl. a Toyota Prius? - Mondhatnánk, „kétszívű” autó: üzemanyaga, egyik motorja benzines, de ez a motor feltölt egy akkumulátort menet közben, s ez táplálja a másik szívet, a villanymotort. Lassú haladáskor, pl. dugóban araszoláskor az elektromos hajtás működik s ennek nincs károsanyag kibocsátása, sőt, amikor kényszerűen meg-megáll a kocsi, a motor automatikusan leáll, -majd újraindul, így spórolva meg sok energiát. Fékezéskor is hasznosítja az energiát, mivel ilyenkor a generátort hajtja meg a lassuló autó; elinduláskor, gyorsításkor pedig jól jön a villanymotor nagy gyorsulóképessége.

A Toyota Prius Plug-in Hybrid a hagyományos elektromos hálózatról mindössze másfél óra alatt újratölthető. A lítium-ionos akkumulátornak köszönhetően az egyenletes gyorsulás erőteljes, és elektromos üzemmódban a sebesség a 100 km/h-t is elérheti. A legfrissebb

Prius alapjaira épülő modellben a HSD rendszer továbbfejlesztett változata működik: a mérnökök a Hybrid Synergy Drive® technológiát nagy teljesítményű lítium-ionos akkumulátorokkal ötvözték, amelynek eredménye a megnövelt hatótávolságú EV (elektromos jármű) üzemmód.(további információ www.toyota.hu )

A CNG (sűrített földgáz) üzemű közlekedés népszerűsítését szolgálja a Fővárosi Gázművek Zrt. négy CNG üzemű gépjárműve és az üzemeltetésükhöz nélkülözhetetlen üzemi töltőberendezés. A járműbeszerzésen és a hét fővárosi vállalat által 2009. április 15-én aláírt szándéknyilatkozaton – amelynek célja, hogy elősegítsék a sűrített földgáz CNG üzemű járműhasználat budapesti infrastruktúrájának kialakítását – túlmenően a 2011. elején nyílik meg a FŐGÁZ első földgázüzemanyag-töltő kútja egy ásványolaj-kereskedő cég meglévő töltőállomásán.

A sűrített földgáz, mint üzemanyag több szempontból is előnyös. Amellett, hogy a földgáz tökéletesebben ég el, mint a hagyományos üzemanyag, a CNG üzemű járművek károsanyag kibocsátása jóval alacsonyabb, mint a jól ismert benzin vagy dieselüzemben.

A fiatal magyarjárműtervezők is keresik az alternatívákat: hat évvel ezelőtt a győri Széchenyi István Egyetem két tanulója egy rendezvényt akart szervezni mérnökhallgatóknak. A Futam szervezője, Petis László elmondta : Nincs már olyan messze az idő, amikor nem az lesz a fő alternatíva, hogy benzint vagy gázolajat tankolunk a járművünkbe. Ezt bizonyítja az évente áprilisban megrendezett győri Széchenyi Futam, Európa legrangosabb olyan innovációs versenye, amelyen kizárólag alternatív hajtású járművek állnak rajthoz. Az INNO-MOBIL Sportegyesület és az Alternatív Hajtású Járműsport Szövetség által szervezett versenyeken a jelentkezők meghatározott kategóriákban indulhatnak, a saját építésű vagy átépített járműveket hajthatja elektromos áram, hidrogén, napenergia, sűrített levegő – a lehetőségek tárháza szinte kimeríthetetlen. A jubileumi ötödik futamra 2010 áprilisában került sor rekordszámú jelentkezővel, hiszen a tavalyi 30 után idén mintegy 60 versenygép nevezett. A futam innovációs jellegét tükrözi, hogy az értékelés során nem csupán a sebességet és a hatótávolságot veszik figyelembe a szakmai zsűri tagjai – e tényezők mellett fontos szempont az alkalmazott technológia újdonságtartalma, a minél egyedibb megoldások felvonultatása, illetve a kivitelezés precizitása.

További események:

Az Európai Autómentes Napon, szeptember 22-én a Szent István körút az autók számára zárva, kerékpárosok, gyalogosok számára nyitva lesz 0-tól 24 óráig. Korszerű buszok bemutatója várja a látogatókat a Vígszínház előtt.

További információ:

BFFH Sajtóiroda: 327-1071

Kovács László:70/211-5353



2010-09-21 15:58:23
Vissza...


Nyelvek:
2012 mobilitási hét vége

BUDAPEST 2012

Közreműködők
Regisztráció
Partnereink




































Hasznos linkek
Keress minket
Híreink
Főoldal
Mozgásban a város
Mozgásban a világ
További híreink
Céljaink
Az Európai Mobilitási Hét célja, története
Az Európai Mobilitási Díj
A Karta
Európai Mobilitás Hét Budapest
"Forgalmival a vasúton!"
Autómentes Andrássy Korzó
FIDELIO 2012
Sétálj! Nap
TeARTrum Fesztivál 2012
Terézváros Korzója
Tudta-e?
Város és blog
Rólunk
Kapcsolat
Regisztráció
Impresszum
Jogvédelmi nyilatkozat

Copyright © 2012 Konkam Stúdió - Minden jog fenntartva!