GYALOGOS UTCÁK NAPJA

Sajtóanyag - 2010. szeptember 17.

Az Európai Mobilitási Hét Gyalogos Utcák Napján a legújabb gyalogosutcát  – a Baross utca Kálvin téri torkolatánál - zenés felvonulás kötötte össze a Belváros  „Új Főutcájával”. A nemrégiben még autóktól zsúfolt, forgalmas utcából a belváros sétálóutca rendszerének egyik tagjává lett. Budapesten egyre több forgalomcsillapított és sétáló utca épül.

Becker László, a Főpolgármesteri Hivatal főmérnöke, Rogán Antal Belváros-Lipótváros polgármestere és Dr. Kocsis Máté, Józsefváros polgármestere tartott sajtótájékoztatót a Baross utcában, amelynek Kálvin téri torkolata a 4Metró felszínrendezése során válik autómentessé. Becker László elmondta, hogy Budapest belvárosában bővül a gyalogosutcák hálózata, az V.-VI.-VII.-VIII.-IX. kerületben egyre több autómentes és forgalomcsillapított utcában lehet sétálni. A Fővárosi Önkormányzat és Belváros-Lipótváros egymással összhangban, célként tűzte ki a történelmi Belváros autóforgalmának csillapítását.

A Podmaniczky Program része a Budapest Szíve program, amely a belső városrészek tehermentesítését, revitalizációját foglalja magában. A program célja, hogy a történelmi városközpont kereskedelmi, igazgatási és kulturális központi szerepét erősítsék.A középtávú cél a Kiskörúton belüli terület teljes lezárása az átmenő autósforgalom elől, amit így visszakapnának a gyalogosok, a városlakók, a turisták, és nem utolsó sorban a kiskereskedelem is. A forgalomcsillapítás, a belvároson áthaladó menekülőforgalom mértékének csökkentése csak a kapcsolódó, Nagykörúton belüli és kívüli, belváros felé irányuló forgalom csillapításával képzelhető el hatékonyan. A forgalomcsillapítás Budapest belvárosának valódi „fellélegzést” jelentő megújítása lehet.

A Budapest Szíve Program négy projektje szervesen összekapcsolódva, egyetlen program megvalósítását szolgálják, összefüggnek, és egymásra épülnek („Városháza fórum”,”A Belváros új főutcája”, „Reprezentatív kaputérség”, „Hídfőterek és új pesti korzó”.)

(A projektekről részletesen:  www.budapestszive.hu/projektek )

Arról beszélt, ezt úgy kívánják elérni, hogy a gyalogos- és kerékpárforgalomnak elsőbbséget biztosítanak a gépjárművekkel szemben, s megújítják a közterületeket. A programot összegző tájékoztató szerint nemcsak a közterületek burkolata, a közparkok növényzete, az utcabútorok, a világítótestek és a közművek újulnak meg, hanem a közlekedési és a parkolási rend is megváltozik. A jövőben így a belváros az itt lakóké, dolgozóké, valamint az idelátogató turistáké lesz. A 2011 tavaszára véget érő beruházás után az utcák és terek “életre kelnek”, teraszok, fasorok, parkok, kertek, agórák létesülnek.

Rogán Antal, Belváros-Lipótváros polgármestere visszaidézte: 2009 áprilisában Belváros Önkormányzata európai uniós források felhasználásával olyan beruházásba kezdett, amely a jelenleg zajló legnagyobb közterületi fejlesztés egész Európában. A Kecskeméti utca – Egyetem tér – Károlyi Mihály utca – Petőfi Sándor utca – Bécsi utca – Erzsébet tér – Október 6. utca összekapcsolásával létrejött új Főutca elsősorban a gyalogos közlekedést szolgálja, Mára megvalósult az álom, mert jelentősen csökkent ezeken az utakon az autós forgalom. A teljes szakaszt és a környező kis utcákat új díszburkolattal, növényekkel látták el, új közvilágítást épült ki. Csökkent a zaj, tisztább lett a levegő a Belvárosban.

Az új Főutcával tehát élhetővé vált a Belvárost, amit mindenki magáénak érezhet, és amire mindannyian büszkék lehetünk!

A Hídfőterek ésÚj pesti korzó projekt megvalósítása több mint 2,2 milliárd forintba kerül, ebből 1,6 milliárd forint az uniós támogatás. A beruházás során megújul a Március 15. tér, valamint hosszabbá válik a Duna-parti korzó.

Dr. Kocsis Máté, Józsefváros polgármestere ismertette terveiket: Az Európa Belvárosa Program keretében kulturális gazdaságfejlesztést kívánnak folytatni a VIII. kerületben, amelynek jegyében közterületek változnak meg és adják át az elsőbbséget a gyalogosoknak. Ma már a Kálvin tértől egészen a Lőrinc pap térig lehet sétálóutcán közlekedni Józsefvárosban. A napokban készült el a Mária utca, amely az átalakítását követően vegyes, csillapított forgalmú lett, ahogy hamarosan a Bródy Sándor utca is azzá válik. Ám a sétáló utcák száma tovább  gyarapodik: hamarosan a már meglévő útvonalhoz csatlakozik a Gutenberg tér, a Horánszky, a Kőfaragó és a Gyulai Pál utca is. Mindezek mellett egy program indul a műemléki védettségű paloták díszkivilágítására is, így nem csak az utcák szépülnek meg, hanem az épületek is régi pompájukban ragyoghatnak. Tehát hamarosan ez a látvány fogadja a Józsefvárosban autó nélkül közlekedőket. No meg az a lehetőség, hogy megfáradva leülhetnek a teázók, éttermek, fagyizók teraszain egy kis beszélgetésre, felüdülésre.

Boncz Zoltánvezérigazgató (COLAS Út ZRt.) elmondta, hogy a Colas Út Zrt. a hazai útépítő piac meghatározó szereplőjeként, évek óta jelentős mértékben részt vesz Budapest útépítéseiben, útfelújítási, és rehabilitációs munkáiban.

Az elmúlt években jelentős nagyságrendben nyertek el megrendeléseket pályázatokon a Fővárosi Önkormányzattól, amelyeket Megrendelőnk megelégedésére első osztályú minőségben sikerült megvalósítani. ATársaság kivitelezésében újult meg – 2005-és 2009 között-közel 100 db útszakasz keretében-, a Bajcsy-Zsilinszky út, a Váci út, a Hűvösvölgyi út, a Hunyadi János u. és a Fóti út valamint a Béke út, és a Rákospalotai Határ út is - néhány jelentősebbet említve.

A 2010 évi nyertes pályázatokon összesen 23 db útszakaszon, mintegy 19 Km hosszban, 181.000 m2 burkolatfelület felújítását végzik, többek között, az Egressy úton, a Nagy Lajos király útján, valamint a Megyeri úton, és az Etele úton. Kiemelt fejlesztési beruházásokban – úgymint a Bp. XXI ker. Csepeli gerincút, és a Bp XI ker. Andor u. (Dél-Budai tehermentesítő út) kiépítése. – vesznek részt.

Az Európai Mobilitási Hét további sajtóeseményei:

Szeptember 18-19. szombat-vasárnap „Autómentes Hétvége”, Évadnyitó Színházi Fesztivállal az Andrássy Korzón

Szeptember 20.  hétfő  „A városi közlekedés alternatívái” kerekasztal tanácskozás – sajtóbemutató a környezetkímélő, alternatív meghajtású városi autókból. Időpont: 12.40-13.30; Helyszín: Főpolgármesteri Hivatal (V.ker. Városház u. 9-11. 133/b. tanácsterem és a II.sz. udvar)

Szeptember 21. kedd „Alternatív Autózás Napja” ,amikorkipróbálható a szolárautó és a jövő többi, villannyal, gázzal vagy akár lábbal hajtott kísérleti járműve a Nyugati téren! Látható  a  Széchenyi Futam Budapesten! Sajtótájékoztató időpontja: 11 óra, helyszíne: Nyugati tér, óra mellett.

Az Európai Mobilitási Hét Hivatalos Támogatója a Toyota Motor Hungary Kft., Támogatója a BKSz Kht. Média partnere a Pesti Est és a Ma és Holnap folyóirat.

További információ az Európai Mobilitási Hét programjairól:

Sajtóiroda: 327-1071, B.Fülöp Katalin szervező 30/280 4552, www.mobilitasihetbudapest.hu



2010-09-17 15:04:31
Vissza...


Nyelvek:
2012 mobilitási hét vége

BUDAPEST 2012

Közreműködők
Regisztráció
Partnereink




































Hasznos linkek
Keress minket
Híreink
Főoldal
Mozgásban a város
Mozgásban a világ
További híreink
Céljaink
Az Európai Mobilitási Hét célja, története
Az Európai Mobilitási Díj
A Karta
Európai Mobilitás Hét Budapest
"Forgalmival a vasúton!"
Autómentes Andrássy Korzó
FIDELIO 2012
Sétálj! Nap
TeARTrum Fesztivál 2012
Terézváros Korzója
Tudta-e?
Város és blog
Rólunk
Kapcsolat
Regisztráció
Impresszum
Jogvédelmi nyilatkozat

Copyright © 2012 Konkam Stúdió - Minden jog fenntartva!