KÖZLEKEDJ ÖKOsan!–alternatív mobilitás - Szakmai konferencia és tájékoztató

Tisztelettel meghívjuk Önt az Európai Mobilitási Hét szakmai konferenciájára! Cél A fenntartható mobilitás alternatíváinak keresése a mai és a közeljövő Budapestjének közlekedésében. Konferencia témák: a BKK projektek bemutatása (1-3 villamos és más projektek), a BVK új city logisztikai rendszere, a dugódíj bevezetésének alternatívái, a tiszta üzemű járművek közlekedésének támogatása az EU nagyvárosaiban budapesti parkolási fejlesztések, a piaci szektor hozzájárulása a garázskapacitás bővüléséhez

Háttér

Az Európai Mobilitási Hét minden évben más és más kulcsfontosságú témára, a fenntartható mobilitás egy-egy konkrét területére összpontosít. Az idén témánk: „Közlekedj ÖKOsan! – Alternatív mobilitás”.

 Ennél aktuálisabb témát nem is választhattunk volna:

A közlekedés Európa legtöbb energiát fogyasztó ágazata, az egyetlen, amelynek energiafelhasználása szüntelenül növekszik, erősen olajfüggő, pontosabban importolaj-függő. Egy hordó nyersolaj ára lassan ismét közelít a 2008-ban látott rekordhoz. Az olajkészletek pedig kimerülőben vannak: az olajhozam-csúcs, vagyis az az időpont, amikor a kőolaj kitermelés eléri tetőpontját és hanyatlani kezd, az előrejelzések szerint hozzávetőleg három éven belül bekövetkezik, egyes szakértők szerint pedig már el is értük. Mi több, a kőolaj egyre bizonytalanabb forrásokból származik, s végül, de nem utolsó sorban, a Japánban történt legutóbbi szomorú és aggasztó események arra sarkallnak, hogy energiafogyasztásunkat általában véve gondoljuk át és ennek megfelelő lépéseket tegyünk.

A túlnyomó többségében fosszilis üzemanyaggal működő magántulajdonú gépjárművek számának emelkedése az egyik legnagyobb kihívás, amellyel társadalmunk és gazdaságunk alacsony fogyasztásúvá, energiatakarékossá alakítása során szembe kell néznünk. Nagyratörő intézkedések egész sorára van szükség ahhoz, hogy 2020-ig megvalósítsuk az Európai Unió úgynevezett 20-20-20 célkitűzéseit, azaz 20%-kal csökkentsük az üvegházhatású gázkibocsátást, 20%-kal növeljük az energiahatékonyságot, és a megújuló energiaforrások részarányát a teljes energiafelhasználáson belül.

Az Európai Bizottság 2009 szeptemberében kiadott városi mobilitásról szóló cselekvési terve hangsúlyozza az egyes irányelvek integrációjának, a finanszírozási lehetőségek erősítésének szükségét, és a hangsúlyt az állampolgárokra, a városi közlekedés megtisztítására és a városi mobilitás racionalizálására helyezi, valamint támogatja a (városi) közlekedéssel kapcsolatos tapasztalatok cseréjét, ismeretek terjesztését.

2020 gyorsan eljön, már az azt követő időszakra is meg kell határoznunk azokat a célkitűzéseket, és mihamarabb a helyes vágányra kell kerülnünk. A közlekedéspolitika nemrégiben megjelent fehér könyvében az Európai Bizottság 40 konkrét kezdeményezésből álló útitervet fogadott el egy versenyképes közlekedési rendszer kiépítésére, a mobilitás növelésére, a területeken jelentkező jelentősebb akadályok leküzdésére, a növekedés előmozdítására, a foglalkoztatás emelésére, s mind eközben Európa importolaj-függőségének, valamint a közlekedési ágazat szándioxid-kibocsátásának 2050-ig 60%-kal történő csökkentésére.

A legfontosabb célkitűzések a következők:

 

§  2030-ig felére kell csökkenteni a hagyományos üzemű járművek számát a városi közlekedésben, 2050-ben pedig már ne is járjanak hagyományos üzemű gépjárművek a városokban.

§  2030-ra a nagyobb városi központokban meg kell teremteni a teljesen széndioxidmentes logisztikát.

§  2050-re a fenntartható módon alacsony széndioxid-kibocsátást eredményező légiközlekedési eszközök arányát 40%-ra kell emelni, míg a hajózásban a kibocsátást legalább 40%-kal csökkenteni kell.

§  2050-re a városok közötti középtávú utas- ás teherforgalom 50%-át a közutakról a vasutakra és vízi utakra kell terelni.

 

1990-hez képest az Európai Unióban 2050-ig legalább 80-95%-kal csökkenteni kell a kibocsátást ahhoz, hogy a globális hőmérséklet-emelkedés nemzetközi megállapodásokban rögzített kritikus célértékét 2°C-nál alacsonyabb értéken tudjuk tartani. E célból mindannyiunknak keresnünk kell a megoldási lehetőségeket, kiváltképpen a közlekedési ágazatban.

A 2010. évi önkormányzati választásokat követően Budapest Főváros Közgyűlése új városüzemeltetési modell bevezetéséről döntött. A koncepció keretében a Főváros két integráló szervezetet hozott létre: az egyiket a közműcégek és más közszolgáltató cégek egységes vezetésére (Budapesti Városüzemeltetési Központ), a másikat minden közlekedéssel kapcsolatos tevékenység összefogására, irányítására. Ez utóbbi szervezet a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

A konferencia keretében válaszokat keresünk az Európai Mobilitási Hét által felvetett kérdésekre.

A konferencia délutánján kerül sor a BuBi „szakmai tájékoztatóra”, amely a hamarosan megvalósuló közbringa rendszer részleteit igyekszik körüljárni.

 

Megvalósítás

A konferencia választott helyszíne a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, ahová meghívjuk a szakembereket az önkormányzati, közszolgáltatói, tervezői szférából, oktatási intézményekből, a civil szervezetektől. Meghívjuk a közlekedés és építész szakos egyetemi hallgatókat, hogy a jövő tervezői is közvetlen részesei lehessenek a legfrissebb ismereteknek.

A konferencia után, délután BuBi szakmai fórum a BKK szervezésében.

 

Rendező

Budapest Főváros Önkormányzata Főpolgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Főosztály, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szakmai támogatásával.

 

A konferenciát és az EMH-t szervezi a Konkam Stúdió

Program főszervező: Kovács László

mobil: 70 211 5383; tel.:256 4913

email: info@mobilitasihetbudapest.hu

honlap: www.mobilitasihetbudapest.hu

 

PROGRAM                                                                                     

“Közlekedj ÖKOsan! – alternatív mobilitás”

2011. szeptember 20. kedd

Szakmai konferencia és BuBi szakmai fórum

 

A konferenciát rendezi Budapest Főváros Önkormányzata Városüzemeltetési Főosztály, a Budapesti Közlekedési Központ szakmai támogatásával.

Levezető elnök: Dr. Orosz Csaba,a BME Út és Vasútépítési tanszék docense

Helyszín: BME Informatikai épület, 017 terem (1117 Budapest, Magyar tudósok körútja 2.)

 

IDŐ

CÍM

ELŐADÓ NEVE,

INTÉZMÉNYE

Részidő

(perc)

8.30

 

Regisztráció

 

 

30

 

9.00

 

 

Üdvözlés és megnyitó előadás:

Budapest új városüzemeltetési modellje

Dr. György Istvánfőpolgármester-helyettes, BFFH

 

15

9.15 -9.45

A BKK jelenleg futó projektjeinek bemutatása

 

Vitézy Dávidvezérigazgató (BKK)

 

30

9.45 – 10.00

Dugódíj, teherforgalmi korlátozásokaz élhetőbb városért

Ekés Andrásügyvezető (Városkutatás Kft.)

15

10.00 – 10.15

Megújuló  city-logisztika

Almássy Kornél  közútfenntartási ágazati igazgató  (FKF Zrt.)

15

10.15 – 10.30

Kérdések és válaszok

 

 

15

10.30 -10.50

KÁVÉSZÜNET

 

20

10.50 – 11.05

Alternatív közlekedés az egyetemi oktatásban

Dr. Orosz Csabadocens (BME Út és Vasútépítési tanszék)

15

11.05– 11.20

Alternatív hajtású járművek –reális alternatívák?

Petis Lászlóelnök

(IMMO-MOBIL SE)

15

11.20 – 11.35

Támogatott tisztáktiszta üzemű járművek elterjedésének támogatása az EU nagyvárosaiban

Csáki Roland  kommunikációs igazgató (WWF Magyarország)

15

11.35 – 11.50

Parkolási alternatívák

Kocsis Ferenc titkár(HungaroPark)

15

11.50 – 12.05

A fenntartható közlekedés példái külföldi városokban

Lukács Andráselnök

(Levegő Munkacsoport)

15

12.05 – 12.20

Kérdések és válaszok

 

 

15

12.20

EBÉDSZÜNET

 

40

 

BuBi -- szakmai fórum

 
 

13.00 -13.30

Regisztráció

 

 30

 

13.30 - 13.50

A BuBi szerepe Budapest közösségi közlekedésében

Vitézy Dávidvezérigazgató (BKK)

30

 

13.50 - 13.55

Köszöntő

Asbóth Ildikó projektmenedzser (BKK)

5

 

13.55 -14.20

A Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszerek működésének nemzetközi tapasztalatai, társadalmi haszna, a beruházások megtérülése

Dalos Péter (COWI)

25

 

14.20 - 14.40

Kérdések és válaszok

 

20

 

14.40 -15.05

A projekt előrehaladása, a BuBi gyűjtőállomásai és elosztási rendszere

Somodi László stratégiai, fejlesztési, beruházási igazgató (BKK)

25

 

15.05 - 15.25

Kérdések és válaszok

 

20

 

15.25 - 15.35

Marketing és kommunikáció a BuBi projektben

Lendvai Tímea (BKK)

10

 

15.35 - 16.00

A BuBi hatásterületének kerékpáros-barát átalakítása

Bencze-Kovács Virág (BKK)

25

 

16.00 - 16.45

Kérdések és válaszok

 

45

 

 

A BuBi szakmai fórum szervezője:

Budapesti Közlekedési Központ

E-mail: bubi@bkk.hu

 

Az épület előtt

8.30 -

14.00

Kiállítás

 

Hibrid-autó bemutató: Toyota Hybrid  Prius III., Hybrid Auris tesztvezetés



2011-09-16 08:51:41
Vissza...


Nyelvek:
2012 mobilitási hét vége

BUDAPEST 2012

Közreműködők
Regisztráció
Partnereink




































Hasznos linkek
Keress minket
Híreink
Főoldal
Mozgásban a város
Mozgásban a világ
További híreink
Céljaink
Az Európai Mobilitási Hét célja, története
Az Európai Mobilitási Díj
A Karta
Európai Mobilitás Hét Budapest
"Forgalmival a vasúton!"
Autómentes Andrássy Korzó
FIDELIO 2012
Sétálj! Nap
TeARTrum Fesztivál 2012
Terézváros Korzója
Tudta-e?
Város és blog
Rólunk
Kapcsolat
Regisztráció
Impresszum
Jogvédelmi nyilatkozat

Copyright © 2012 Konkam Stúdió - Minden jog fenntartva!